Fysiotherapie Helpman

Fysiotherapie bij Helpman vindt u bij inter-fysio op de locatie canadalaan, fysiotherapie, manuele therapie, psychosomatische fysiotherapie, dry needling en medische trainingstherapie.

U zoekt fysiotherapie Helpman? Dat vind u bij inter-fysio. Fysiotherapie behandeling bij Helpman is erop gericht de oorzaak van bewegingsklachten of pijnklachten te verminderen of op te lossen. Na een fysiotherapeutisch onderzoek zal duidelijk worden wat de oorzaak is van uw klachten. De fysiotherapeut zal dan samen met u bekijken wat we samen daar aan kunnen doen.

De behandeling van de fysiotherapeut richten zich op verbeteren van mobiliteit van gewrichten, spierspanning. Tijdens de behandeling kan eventueel dry needling gebruikt worden, vaak krijgt u ook oefeningen mee voor thuis om zo de herstelde mobiliteit, afname van spierspanning te behouden.

Veel voor komende klachten zijn:

• Nekklachten
  • Lage rugklachten
  • Schouderklachten
  • Polsklachten
  • Knieklachten
  • Tenniselleboog

De psychosomatische fysiotherapeut kan zo wel reguliere fysiotherapie klachten behandelen als complexere klachten zoals:

• Burn-out
  • Chronische pijn
  • Depressieve klachten
  • Angstklachten
  • Chronische vermoeidheidsklachten

Klachten zoals depressieve klachten en angstklachten wordt er, wanneer u onder behandeling bent bij een psycholoog met elkaar samengewerkt.

Bij de behandeling van depressieve klachten wordt er gekeken naar hoe veel u beweegt en of activering kan helpen. Maar er wordt ook samen met u gekeken naar ontspanningsoefeningen en welke fysieke klachten belemmeren u om meer te bewegen en beter te slapen.

De behandeling bij angstklachten richt zich dan vooral op het herstellen van het evenwicht in belasting en belastbaarheid, het aangaan van bepaalde angsten, ontspanningsoefeningen.